Bläddra
Sökresultat för Bo Bergström... Rensa filter?

av:Bo Bergström

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Kommunikationsvetenskap Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Reklam och annonsering Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Tvärvetenskap
Tolfte och senaste upplagan En värld utan bilder, filmer, texter, former och färger är svårt att tänka sig. Lika svårt är det att bortse från de budskap dessa förmedlar. Denna fack- och kursbok, Effektiv visuell kommunikation, ger en övergripande bild av den visuella världen för de professionella kommunikatörerna och…
Köp här

Isbn: 9789189063693

Utgivningsår:20210406

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BC

av:Bo Bergström

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Kommunikationsvetenskap Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Tvärvetenskap
Den tionde upplagan är här med uppdaterat och utvecklat verbalt och visuellt material. Tre områden har nu en mer framskjuten plats genom fylligare presentation. Ett är den nya journalistiken som fått delvis ny inriktning och nya plattformar främst i de sociala medierna. Ett annat behandlar den genreupplösning som växer…
Utgått

Isbn: 9789173317665

Utgivningsår:20160112

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BC

av:Bo Bergström, Lars Petersson, Åke Pettersson, Suzanne Rosendahl

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Medievetenskap: reklam och samhälle Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Att känna till hur vi påverkar och påverkas, hur vi tolkar och förmedlar budskap och hur vi väljer rätt medier för vårt budskap, är några av kunskapsmålen för Journalistik, reklam och information. Utmärkande dragExempel från verklighetenKritiskt förhållningssättBetonar samspelet mellan text och bild Journalistik,…
Köp här

Isbn: 9789147107797

Utgivningsår:20120808

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

Köp här

Isbn: 9789172036819

Utgivningsår:20041229

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BB

av:Bo Bergström

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Kommunikationsvetenskap Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Referensverk, informationshantering och tvärvetenskap Reklam och annonsering Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap Tvärvetenskap
Ännu en upplaga av storsäljande fackboken Effektiv visuell kommunikation är nu ute, den elfte, 47 000 ex. Den är uppdaterad till form och innehåll utifrån ett medielandskap som är i snabb och ständig förändring. Att en president i ett stort och dominerande land kommunicera med sin omvärld med hjälp av ett socialt…
Köp här

Isbn: 9789173318372

Utgivningsår:20170822

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BC

av:Bo Bergström, Lars Petersson, Åke Pettersson, Suzanne Rosendahl

Kategorier: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Educational: Media studies Läromedel Läromedel: samhällsorienterande ämnen och humaniora
Att känna till hur vi påverkar och påverkas, hur vi tolkar och förmedlar budskap och hur vi väljer rätt medier för vårt budskap, är några av kunskapsmålen i kursen Journalistik, reklam och information 1 och 2. Utmärkande drag– Exempel från verkligheten– Kritiskt förhållningssätt– Betonar samspelet…
Köp här

Isbn: 9789147916634

Utgivningsår:20131009

Utgivare: Liber

Mediatyp: EB

av:Bo Bergström

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Finns det en övergripande bok om att kommunicera visuellt? Om tänket bakom, om budskap, om medier? Hur vi påverkas? Men också om bilder,former, färger och texter? Och om kreativitet? Om samspelet text-bild? Om nyheter, reklam om dramaturgi finns den? Ja, den finns. I Effektiv visuell kommunikation får du insikt i: Hur…
Köp här

Isbn: 9789173315074

Utgivningsår:20120830

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BC

av:Niclas Östlind, Leif Pagrotsky, Bengt Palmers, Bo Bergström, Lotta Lewenhaupt, Lennart Wretlind, Håkan Lahger, Fredrik Strage

Kategorier: Fotoböcker Fotografi Konst Musik Musiker, sångare och grupper
Ikoner Icons innehåller mer än 600 foton ur fotografen Larsåke Thuressons arkiv om 65.000 foton. Från början av 1960-talet fram till mitten av 70-talet fotograferade Larsåke cirka 100 utländska och 200 inhemska sångartister och rock/popgrupper, varav otaliga foton publicerades i veckopressen och ett stort antal kom…
Köp här

Isbn: 9789163787423

Utgivningsår:20150916

Utgivare: Thuressons Photo Collection

Mediatyp: BB

Köp här

Isbn: 9789172035850

Utgivningsår:20040401

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BC

av:Bo Bergström

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Industrier och branscher Media-, underhållnings-, informations- och kommunikationsbranschen
Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare. Författarens ambition…
Köp här

Isbn: 9789173310703

Utgivningsår:20070824

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BB

av:Bo Bergström, Lars Petersson, Åke Pettersson, Suzanne Rosendahl

Kategorier: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Läromedel
Köp här

Isbn: 9789147916658

Utgivningsår:20131009

Utgivare: Liber

Mediatyp: EB

av:Bo Bergström

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Tidigare upplaga vald till Årets fackbok, nu i ny, helt omarbetad och modern upplaga. Även denna handlar om bildkommunikation, hur man i praktik och utbildning lär sig att i ett visst sammanhang nå fram med ett budskap. Här är det kommunikationen mer är tekniken som får stå i centrum, även om den modernaste tekniken är…
Köp här

Isbn: 9789173314329

Utgivningsår:20110822

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BC

av:Bo Bergström

Köp här

Isbn: 9789172034976

Utgivningsår:20020901

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BB

av:Bo Bergström, Lars Petersson, Åke Pettersson, Suzanne Rosendahl

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Att känna till hur vi påverkar och påverkas, hur vi tolkar och förmedlar budskap och hur vi väljer rätt medier för vårt budskap, är några av kunskapsmålen för detta läromedel.Läs merInformation och reklam fungerar som en brygga mellan teori och praktik. De mer teoretiska resonemangen kopplas till många konkreta exempel…
Köp här

Isbn: 9789147063710

Utgivningsår:20020115

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av:Bo Bergström, Stefan Ohlsson

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Fotografisk teknik och kommunikation tycks leva i skilda världar. Fotografiet får märkligt nog ofta sin tekniska gestaltning utan kommunikativa överväganden. Samtidigt utnyttjar inte kommunikatörer digital bildbehandling till fullo och går därmed miste om möjligheten till förstärkta bilder och budskap. Tala om bilder!,…
Köp här

Isbn: 9789173315166

Utgivningsår:20121016

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BC

av:Bo Bergström, Tommie Karlsson, Daniel Parmenvik

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
För en framgångsrik kommunikation på webben måste du utgå från en noggrann planering av rätt budskap till rätt målgrupp, i rätt form och med rätt teknik. Detta läromedel ger en mix av fakta, exempel och idéer för den blivande webbdesignern.Läs merGenom boken löper en praktisk uppgift där man steg för steg får bygga upp…
Köp här

Isbn: 9789147089345

Utgivningsår:20090717

Utgivare: Liber

Mediatyp: BC

av:Bo Bergström

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Alla tusentals budskap omkring oss är fyllda av text men också av bild. Ofta gör de ett bra jobb ihop men lika ofta uppvisas brister. De talar förbi eller i mun på varandra och lyckas inte vare sig nå fram till eller nämnvärt beröra läsaren eller tittaren. Denna unika och inspirerande bok, Samspel text bild, är…
Köp här

Isbn: 9789173312929

Utgivningsår:20100824

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BB

av:Bo Bergström

Kategorier: Kulturvetenskap och medievetenskap Medievetenskap Samhälle och kultur: allmänt Samhälle och samhällsvetenskap
Om reklam, aktörerna, marknadsplanerna och reklamsamarbetet. Om idén och budskapet. Om bilden, texten och designen. Om samspelet, effekten, etiken. I sin nya bok skriver Bo Bergström om hatkärlek, lockelse, reklamtrötthet, varumärken, positioneringar, presentationer, mål, målgrupper, bildanalys, dialog, visuell profil…
Köp här

Isbn: 9789173316460

Utgivningsår:20140826

Utgivare: Carlsson

Mediatyp: BC